حلماساداتحلماسادات، تا این لحظه: 6 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

💞یادداشت برای حلماسادات💞

helma-sadat.ir

🔴هفته دوم🐥

1396/9/4 20:35
493 بازدید
اشتراک گذاری

خوب هنوز هم برای آنکه فکر کنید مثل مادر و مادر بزرگتان باید خیلی سریع از جا بلند شوید، زود است. حال و روز شما بستگی به نوع زایمان و پرستاری اطرافیانتان به ویژه همسرتان دارد. انتظار نداشته باشید بدون همه اینها بتوانید یکه و تنها از پس این کارها بر بیایید. اگر زایمان طبیعی سختی داشته‌اید یا حتی سزارین شده‌اید این را بدانید که نیاز شما به استراحت از بقیه خانم‌های بارداری بیشتر خواهد بود. طی این هفته و هفته قبل با نوزادتان کلنجار رفته‌اید تا بتوانید به او به روشی درست شیر خوردن را یاد بدهید. اما سرانجام به وضعیت درست گذاشتن پستان خودتان در دهان او می‌رسید و این کار برایتان ساده می‌شود. نگران آبکی بودن مدفوع او نباشید، نوزادان معمولا در هفته‌های اول مدفوعی شل و مایعی شکل دارد.

او ممکن است به صداهای اطراف خود واکنش نشان دهند و یکهویی بپرد، اما نترسید این‌ چیزها بر روی او اثر ندارند. او ممکن است به صدا پاسخ دهد، اما آنقدر وابسته به این خواب است که آن را رها نمی‌کند. احتمالا علاوه بر همه اینها باید به فکر یک پزشک اطفال هم باشید. او را باید طی این هفته یا هفته آینده نزد پزشک ببرید تا اقدامات زیر را بررسی کند:

درست کردن پرونده‌ای از میزان رشد نوزاد. این پرونده گاهی تا 2 سالگی یا حتی بیشتر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نمودار رشد او را بررسی کند. قد، وزن و دور سر نوزاد اندازه‌گیری می‌شود تا در پرونده او ثبت شود. اندام‌های داخلی بدن کودک از شش‌ها گرفته تا ریه معاینه می‌شود. پزشک برای آنکه مطمئن شود که بچه شما سالم است و از در‌رفتگی لگن و استخوان‌ها خبری نیست پاهای او را می‌چرخاند و دست‌هایش را تکان می‌دهد.او سر کودک معاینه می‌کند تا نرمی آن را بررسی کند

 

آدرس تلگرامی حلما سادات :

 

💌 @noteforhelma 💌

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)